Etik Komisyon
SARIYAHŞİ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Etik Komisyonu
Sarıyahşi Belediyesi Etik
Komisyonu, 25.05.2004 tarih ve 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu
Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik yapılması Hakkındaki Kanunun 3. ve 7.
maddelerine dayanılarak hazırlanan ve 13 Nisan 2005 tarih ve 25785 Sayılı Resmi
Gazetede yayımlanan, “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul
ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik” gereği; 02/12/2010 tarih ve 651 sayılı
Başkanlık Olur’u ile Belediyemiz bünyesinde oluşturulmuştur.
Kamu Görevlileri Etik Davranış
İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 29. maddesinde
Etik Komisyonun oluşumu ve görevleri aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır.
“Kurum ve kuruluşlarda, etik
kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek, personelin etik davranış ilkeleri
konusunda karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak tavsiyelerde ve
yönlendirmede bulunmak ve etik uygulamaları değerlendirmek üzere kurum veya
kuruluşun üst yöneticisi tarafından kurum içinden en az üç kişilik bir etik
komisyonu oluşturulur.
Etik komisyonu üyelerinin ne
kadar süreyle görev yapacağı ve diğer hususlar, kurum ve kuruluşun üst
yöneticisince belirlenir. Etik komisyonu üyelerinin özgeçmiş ve iletişim
bilgileri, üç ay içinde Kurul’a bildirilir. Etik komisyonu, Kurul ile işbirliği
içinde çalışır.”
Etik
İlkeler
- Görevin yerine
getirilmesinde kamu hizmeti bilinci
- Halka hizmet bilinci
- Hizmet standartlarına uyma
- Amaç ve misyona bağlılık
- Dürüstlük ve tarafsızlık
- Saygınlık ve güven
- Nezaket ve saygı
- Yetkili makamlara bildirim
- Çıkar çatışmasından kaçınma
- Görev ve yetkilerin menfaat
sağlamak amacıyla kullanılmaması
- Hediye alma ve menfaat
sağlama yasağı
- Kamu malları ve
kaynaklarının kullanımı
- Savurganlıktan kaçınma
- Bağlayıcı açıklamalar ve
gerçek dışı beyan
- Bilgi verme, saydamlık ve
katılımcılık
- Yöneticilerin hesap verme
sorumluluğu
- Eski kamu görevlileriyle
ilişkiler
- Mal bildiriminde bulunma
Etik Komisyonun Görevleri
- Kamuda etik kültürünü
yerleştirmek.
- Kamu görevlilerinin görevlerini
yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek.
- Bu ilkelere uygun davranış
göstermeleri açısından onlara yardımcı olmak.
- Görevlerin yerine
getirilmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine
zarar veren ve toplumda güvensizlik yaratan durumları ortadan kaldırmak
suretiyle kamu yönetimine halkın güvenini artırmak.
- Toplumu kamu görevlilerinden
beklemeye hakkı olduğu davranışlar konusunda bilgilendirmek.
- Kurula başvuru usul ve
esaslarını düzenlemektir.